Menteri Tolak Cadangan Bantuan RM300 Kepada Cleaner

MENTERI TOLAK CADANGAN BANTUAN RM300 KEPADA CLEANER

Menurut Datuk Seri Mohd Redzuan Md Yusof, Menteri di Jabatan Perdana Menteri (Tugas-Tugas Khas), bantuan ‘one-off’ ini hanyalah untuk golongan yang terdedah sahaja.

Ahli Parlimen Alor Gajah ini secara tidak langsung mengatakan yang cleaner hospital bukan lah golongan yang terdedah dalam usaha menentang COVID-19.

Beliau juga menolak cadangan kenaikan elaun khas untuk pengawal keselamatan, dengan alasan mereka telah menerima elaun khas RM200 sebulan sejak April.

JPKK berpendapat bahawa kenyataan ini tidak masuk akal.

https://www.thevibes.com/articles/news/7900/no-one-off-rm300-payment-for-hospital-cleaners-says-minister

Related

KAMI MEMBANTU ANDA!

Pada 23/8/23 jam 6.00 pm, saudara Dsm Ilanan telah mengadakan satu pertemuan bersama bekas-bekas pekerja sekuriti di Hospital Sungai Petani untuk semakan dokumen kali terakhir sebelum memfailkan tuntutan PGM 22 dan pengiraan gaji dari tahun 2021 sehingga awal tahun 2023. Sertai kami untuk menghapuskan sistem kontrak. Daftar diri anda di: https://forms.gle/hLta5pBgpxPn77ZCA #jaringanpekerjakontrakkerajaan#JaminanKerjaHakSemua#PengawalKeselamatan#pembersih#PEKERJAKONTRAK#kementeriankesihatanmalaysia#kementeriansumbermanusia#jabatantenagakerja

× Ada aduan? Hubungi SiAP!