𝐌𝐀𝐉𝐈𝐊𝐀𝐍 𝐆𝐀𝐆𝐀𝐋 𝐌𝐄𝐍𝐆𝐈𝐊𝐔𝐓 𝐏𝐄𝐑𝐈𝐍𝐓𝐀𝐇 𝐌𝐀𝐇𝐊𝐀𝐌𝐀𝐇 𝐉𝐀𝐃𝐈 𝐅𝐀𝐈𝐋𝐊𝐀𝐍 𝐊𝐄𝐒 𝐔𝐍𝐓𝐔𝐊 𝐋𝐀𝐊𝐒𝐀𝐍𝐀𝐊𝐀𝐍 𝐏𝐄𝐑𝐈𝐍𝐓𝐀𝐇 𝐌𝐀𝐇𝐊𝐀𝐌𝐀𝐇

Pada 2 Mac, koordinator JPKK Perak saudara R Saratbabu Raman bersama dengan saudara Ganesan. D (Aktivis Perjuangan) dan saudari Abi (Wakil peguam Kohi) telah melawat bekas pekerja sekuriti sekolah di sekitar Parit Buntar untuk mengisi surat kuasa bagi melantik saudara kohi sebagai peguam mereka serta berbincang tentang proses kes dan memberikan solidariti untuk mereka.

Kronologi Isu:

  • 41 bekas Pekerja Sekuriti Sekolah sekitar Parit Buntar telah menang kes tuntutan di Mahkamah Buruh Taiping pada tahun 2016.
  • Bekas Majikan itu gagal mengikut Perintah Mahkamah Buruh.
  • 2023/2024, Mereka fail kes di Mahkamah Seksyen Kuala Lumpur untuk laksanakan Perintah Mahkamah Buruh tersebut.

Related

KAMI MEMBANTU ANDA!

Pada 23/8/23 jam 6.00 pm, saudara Dsm Ilanan telah mengadakan satu pertemuan bersama bekas-bekas pekerja sekuriti di Hospital Sungai Petani untuk semakan dokumen kali terakhir sebelum memfailkan tuntutan PGM 22 dan pengiraan gaji dari tahun 2021 sehingga awal tahun 2023. Sertai kami untuk menghapuskan sistem kontrak. Daftar diri anda di: https://forms.gle/hLta5pBgpxPn77ZCA #jaringanpekerjakontrakkerajaan#JaminanKerjaHakSemua#PengawalKeselamatan#pembersih#PEKERJAKONTRAK#kementeriankesihatanmalaysia#kementeriansumbermanusia#jabatantenagakerja

× Ada aduan? Hubungi SiAP!