Rundingan Damai untuk Kes Pembuangan Kerja

JTK RAWANG, 4 September 2019: Hari ini runding damai untuk Kes pembuangan kerja untuk pekerja pembersihan Renganayaki dari SK Kalumpang telah diadakan di Jabatan Tenaga Kerja Rawang. Pekerja menuntut pemulihan kerja mengikut Seksyen 20(1) Akta Perhubungan Perusahaan.

Pihak majikan Permai Unggul Enterprise mengatakan tidak dapat memulihkan kerja kerana tidak dapat apa-apa tender pembersihan di kawasan persekitaran kalumpang . Selepas rundingan, pihak majikan bersetuju untuk membayar pampasan mengikut undang-undang buruh, iaitu bayaran gaji ganti notis sebulan dan faedah pemberhentian kerja mengikut jumlah tahun perkhidmatan. Sebulat suara majikan dan pekerja bersetuju untuk bayaran sebanyak RM3000 kepada pekerja.

Related

Lawatan JPKK di DUN Sungai Tua

Lawatan JPKK di DUN Sungai TuaPSM Sungai Tua bersama Jaringan Pekerja Kontrak Kerajaan (JPKK) telah mengadakan lawatan ke 5 sekolah kerajaan di sekitar DUN Sungai Tua.Sekolah-sekolah tersebut adalah SJK (T) Batu Caves, SJK (C) Kheow Bin, SK Taman Selayang 2, SMK Taman Selayang dan SMK Seri Selayang.Hasil lawatan ini kami dapat merekrut 7 pekerja kontrak […]

× Ada aduan? Hubungi SiAP!